ANNONSERA HÄR

onsdag 7 november 2012

Är så förbannad på Telia!!!

Har precis avslutat mitt samtal med Telia supporten och är så förbannad !!!!

Bytte för ett år sen till bredbandstelefoni, vilket enl Telia skulle bli mycket billigare och bättre för oss. Javisst tänkte jag, kan jag spara några kronor så är väl de bra .... men det skulle jag aldrig ha gjort.

Det har inte varit annat än problem sen vi installerade detta. Och billigare blev det inte heller. Själva "modemet" har vi fått bytt ut tre eller fyra gånger (vilket är lite pysslig i sig då det gamla ska skickas tillbaka och nytt kopplas in och under tiden det nya ska lev är man utan telefoni) men detta är helt ok enl Telia.

Men att jag ringde dem idag var för att alla inkommande telefonsamtal bryts efter 20 sek (så här var det hela dagen igår också) detta kan ju i alla fall inte vara ok. När jag ringdes så säger de att det finns en störning och att de jobbar med att lösa problemet.

Men när det beräknas vara klart vet de inte, kanske idag eller imorgon vi får se säger support kvinnan lite nonchalant! Vaddå vi får se jag vill ha telefoni nu! Jag frågade då om man inte på något sätt kan göra om kontraktet så att jag får tillbaka min vanliga telefoni och bredband som det var innan då detta uppenbart inte fungerar för oss (berättade då även om alla modem byten). Men nej då det är helt omöjligt eftersom det ser ut att fungera alldeles utmärkt förutom en driftstörningen nu men den är ju på väg att lösas och jag har ju faktiskt fått nya modem .... IDIOT får man inte säga men det var så jag tänkte.

Men Telia tycker uppenbart att det gör ett kanon jobb eftersom att det åtgärdar problemen, och att kunderna är utan fungerande telefoni titt som tätt är helt ok!

Vad har hänt med Telia? Inte vill de ha nöjda kunder i alla fall det är en sak som är säker. Så nu får jag glatt betala för detta skräp i ett år till innan jag kan göra om abonnemanget till ett vanligt igen Suck!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar!