ANNONSERA HÄR

torsdag 30 augusti 2012

Napapijri stövlar och beslutsångest

Idag har jag ett riktigt I -landsproblem .... Klickade för några dagar sen hem världens snyggaste stövlar av märket Napapijri, riktiga läder stövlar fodrade med varm härlig ull.

Provade dessa förra året men köpte dem aldrig men i år kände jag behovet av fodrade stövlar. (Behovet har inget alls med att göra att stövlarna är super fina)
Nu till problemet, när jag beställde dessa stövlar så stod det klart och tydligt att dessa var fodrade med ull och bilden visade stövlar med vitt härligt "ludd" på insidan, precis som de jag provade förra året.

Men när jag öppnade paketet och tog upp mina fina höst/vinterstövlar så var första tanken " VAR ÄR ULLEN " stöveln var fodrad med blå och röd rutigt bomulls tyg. Vilken besvikelse det blev ! Ringde upp Scorett och frågade vad som hänt men ingen visste ,de skulle återkomma senare under dagen.

De hade sedan fått tag i tillverkaren i Italien och tillverkaren hade tydligen tagit ett eget initiativoch helt enkelt tagit bort ullen och ersatt den med rutigt bomulls tyg.
Så nu har jag ett problem ska jag behålla stövlarna för de är riktigt snygga eller ska jag skicka tillbaka dessa då det faktiskt var fodrade stövlar jag var ute efter .... de kanske ser för "klumpiga" ut som vanliga stövlar.

Snacka om beslutsångest ... Vad tycker ni ?? får nog ta och fundera vidare på detta under dagen. Men en sak har jag lärt mig av detta, hittar man fina stövlar så köp dem !

Uppdatering: såg att Scorett nu har ändrat beskrivningen på stövlarna så att det nu står foder : Textil/Syntet istället för ull



Kram //C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar!